Datum a čas konání | Místo konání | Vstupenka |
---|---|---|
22.5.2015 19:30 | Dejvické divadlo | Vyprodáno |
20.3.2015 19:30 | Dejvické divadlo | Vyprodáno |
Do čela, či do prsou okénko... První české uvedení nejvýznamnějšího románu německého klasicismu. Novomanželé, Eduard a Charlotta, se odstěhují na svůj venkovský zámek, rozhodnuti žít osamoceni, mimo společenský ruch. Všechno se ale změní příjezdem Eduardova přítele Oty a Charlottiny neteře Otýlie. Dílo Johanna Wolfganga Goethe převedl do divadelní podoby Karel František Tománek. Představení vyniká nejen skvělými hereckými výkony, ale i výpravou a scénou, která na jinak malém jevišti Dejvického divadla vytváří nečekané prostory. Hrají: Lenka Krobotová, Martha Issová, Jaroslav Plesl, Václav Neužil, Jana Holcová, Simona Babčáková / Klára Melíšková, Pavel Šimčík, Martin Myšička
Premiéra: 2.11.2006
Délka představení: 3 hodiny s přestávkou.
...Scénograf Jan Štěpánek osvěžuje hned zkraje nevelké jeviště Dejvického divadla atributy miniaturní zahrádky/.../, mezi nimiž by se mohly pohybovat i loutky. A opravdu, brilantní intelektuální dialogy goethovské ražby se z úst protagonistů občas ozývají ve značně groteskní stylizaci, přesto herectví všech čtyř hlavních představitelů směřuje, i přes tento inscenátory úmyslně stylotvorný "nedostatek", k výraznému osobnostnímu rozlišení, podpořenému navíc invenčně stylizovanými kostýmy a parukami z dílny Jany Prekové. Pleslův Eduard jakoby stále chtěl iniciovat nová a nová překvapení (ve studiu přírody a lidí), Krobotové Charlotta představuje překvapivě rozumářskou ženskou bytost, z její energie a rozhodnosti však vyzařuje stále větší hořkost. Zranitelná Otýlie Marthy Issové jako by už od prvního okamžiku, kdy se objeví na jevišti, připomínala obětního beránka, Neužilův Ota se vyznačuje mladistvě těkavou nervností, která nutně probouzí zvědavost ostatních "spřízněných". I když o vztazích se na jevišti dostatečně mudruje, přesto je jejich konstrukce křehká a slovy těžko postižitelná. Pitínskému se daří pomocí umně budovaných mizanscén charakterizovat soužití kvarteta ve značně atraktivní jevištní podobě...
Paralelu mezi životními pocity dnešní mladé generace a té, která prochází jedním z vrcholných románů klasicismu, přinášejí také exaktně mystické tirády dějem procházejícího architekta v jemně groteskním podání Martina Myšičky. Povrchní, módní touhu po poznání "zvláštností" dobře charakterizuje i postava baronessy, kterou Simona Babčáková obdařila lehce cynickou zvídavostí. Druhou stranu emocionální mince přemoudřelých hrdinů, totiž hravou infantilitu, vystihuje například rozverné oživování Betléma....
Básnivost, bizarní poetika i přesvědčivé herecké výkony činí z dejvického "Goetha" jednu z nejsvěžejších inscenací odcházejícího roku.
Jan Kerbr, Divadelní noviny
Námět: Johann Wolfgang Goethe
Adaptace a dramaturgie: Karel František Tománek
Režie a spolupráce na scénáři: Jan Antonín Pitínský
Scéna: Jan Štěpánek
Kostýmy: Jana Preková
Martha Issová
Jaroslav Plesl
Václav Neužil
Jana Holcová
Simona Babčáková / Klára Melíšková
Pavel Šimčík
Martin Myšička
Dejvické divadlo
![dejvicke-divadlo10m.jpg](/runtime/cache/files/profileDetail/dejvicke-divadlo10m.jpg)
Zelená, 160 00, Praha 6
Telefon:
+420 233 332 430
E-mail:
rezervace@dejvickedivadlo.cz
Web:
http://www.dejvickedivadlo.cz